Partnermi portálu Energie pre Vás sú:

1
2
3
4

Najnovšie

Zastavenie prepravy ruskej ropy cez Ukrajinu

RTVS :24 - Ukrajina nepredĺži dohodu s Gazpromom

RTVS :24 - MH SR: Na faktúre nikto neuvidí nárast cien

Chcete byť informovaní?

Kalendár akcií

PR sekcia

Stredoslovenská energetika mení svoju kreatívu

JAVYS súčasťou Európskej priemyselnej aliancie pre malé modulárne reaktory

SPP pokračuje vo výstavbe nabíjacích staníc

Ponuky

Voľné pozície v NET4GAS

Career at UNFCCC

Job openings at IEA

Späť na zoznam článkov

Výsledky testovacích jázd a emisných testov nákladných ťahačov s pohonom na skvapalnený zemný plyn (LNG)

Slovenský plynárenský priemysel, a. s.,spoločnosť Danube LNG, Iveco a Scania v rámci projektu fueLCNG uskutočniliemisné testy a testovacie jazdy nákladných ťahačov s pohonom naskvapalnený zemný plyn (LNG) v reálnych zákazníckych podmienkach.Výsledky ukazujú veľmi dlhé dojazdy na jedno natankovanie, nízke nákladyna kilometer, komfort z tichšej jazdy a nízku emisnú záťaž pre prírodu.Dopravcovia hodnotia LNG ako cestu k splneniu sprísňujúcich sa emisnýchpožiadaviek v EU a ako dobrú alternatívu k tradičným dieselovým pohonom.

Zdroj: youtube

„V dňoch 14.novembra – 3. decembra 2018 sme v spolupráci s IVECO a SCANIAzrealizovali testovacie jazdy nákladných ťahačov jazdiacich na skvapalnený zemnýplyn (LNG). Tieto jazdy skoordinovali IVECO a SCANIA so svojimi reálnymizákazníkmi - prepravnými spoločnosťami na ich reálnych prepravných zákazkách,súhrnne prešli 11 tisíc kilometrov. Zrealizované testovacie jazdy ukázali ekonomickúvýhodnosť použitia skvapalneného zemného plynu v nákladnej doprave. Palivovénáklady na 100 kilometrov jazdy ťahača na LNG prejdených s priemernou záťažou25,73 ton pri cene 0,89 eur za 1kg LNG paliva boli 21,54 eur. V porovnanís ekvivalentným naftovým ťahačom ide o úsporu finančných nákladov 22,4%,“povedal Peter Mozolák, manažér projektu fueLCNG.

„Pri testovacích jazdách sme okrem finančnej nákladovosti zisťovali aj dojazdyťahačov, ktoré sme mali k dispozícii. Ťahač SCANIA LNG 410 K mal nádržs objemom 290 kilogramov skvapalneného plynu a s priemernou hmotnosťousúpravy 27,32 ton bola jeho priemerná spotreba 23,46 kg/100 km a jeho priemernýdojazd bol 1200 kilometrov. Ťahač IVECO AS440S46T/P LNG s nádržou s objemom390 kilogramov LNG mal s priemernou hmotnosťou jazdnej súpravy 24,14 tonpriemernú spotrebu paliva 24,93 kg/100 km a priemerný dojazd 1564 kilometrov.LNG ťahač tak svojim dojazdom dokáže konkurovať v dojazde naftovému ťahaču,“dodal Mozolák.

„Testy emisií boli vykonané 30. novembra 2018 na Žilinskej univerzite pod dohľadomDoc. Ing. Branislava Šarkana, PhD. V týchto testoch bol pri statickej skúškeporovnaný LNG ťahač IVECO AS440S46T/P LNG s dieselovým ťahačom IVECOrovnakej emisnej kategórie Euro 6. Výsledky ukázali, že LNG znižuje ekologickúzáťaž nákladnej dopravy na životné prostredie, nakoľko oxidy dusíka neboli vôbecprítomné vo výfukových plynoch LNG ťahača,“ povedal Róbert Kadnár, konateľDanubeLNG.

„Rozšírenie využívania zemného plynu v doprave je cestou na dosiahnutie plneniacieľov Európskej únie v oblasti klimatických zmien a zmiernenia ich dôsledkov. CNGa LNG predstavujú ekologickú alternatívu k tradičným motorovým palivám. ProjektfueLCNG získal podporu Európskej únie z Nástroja na prepájanie Európy, je v súlades Národným politickým rámcom pre rozvoj trhu s alternatívnymi palivami a jepodporovaný Ministerstvom dopravy a výstavby Slovenskej republiky,“ povedalŠtefan Šabík, generálny riaditeľ SPP.

„Ochrana ovzdušia je jedným z troch najvážnejších problémov v rámci ochranyživotného prostredia na Slovensku, preto úspešná implementácia projektu fueLCNGa rozšírenie LNG a CNG na Slovensku prispeje k výraznému zníženiu emisií a týmk zlepšeniu kvality ovzdušia v našich mestách a regiónoch,“ dodal Róbert Kadnár,konateľ DanubeLNG.

„Teší ma, že SCANIA sa mohla podieľať na realizácii testovacích jázd ťahačovs pohonom LNG na Slovensku. Verím, že naši zákazníci ocenia dostupnosť tejtotechnológie v portfóliu SCANIE prihliadajúc na stále viac sa sprísňujúce kritériá EÚz pohľadu ochrany životného prostredia,“ povedal Marcel Minarič zo spoločnostiSCANIA Slovakia.

„Sme radi že značka IVECO môže po svojich viac ako 25 ročných skúsenostiachs vývojom a predajom vozidiel s pohonom na plyn v celej Európe finálne predstaviťsvoje produkty aj na slovenskom trhu. Tešíme sa, že sme mohli prispieť k realizáciitestovania ťahačov v reálných zákazníckych podmienkach. Ako naznačujú výsledkytestovania, ktoré vykonali naši zákazníci na svojich komerčných zákazkach,technológia LNG má pozitívny vplyv na celkové náklady vlastníctva vozidla (TCO)u našich zákazníkov,“ povedal Miroslav Hnat zo spoločnosti Iveco Slovakia.

Zdroj: SPP



Všetky práva k webovej stránke, príspevkom a fotografiám sú vyhradené. Copyright © EpV, s.r.o., 2014-2024 | Designed & Programmed by Richard Haríň

Prehliadaním webu vyjadrujete súhlas s používaním cookies, vďaka ktorým vylepšujeme naše služby. Viac info nájdete vo VOP. Logo na stiahnutie.