Partnermi portálu Energie pre Vás sú:

1
2
3
4

Chcete byť informovaní?

Najnovšie

Rozhovor s Martinom Magáthom, novým šéfom SEPS-u

RTVS :24 - MH SR: Na faktúre nikto neuvidí nárast cien

RTVS :24 - Pomoc vlády s cenami energií na budúci rok

Štátna pomoc pre najväčších znečisťovateľov

Kalendár akcií

PR sekcia

SEPS úspešne obstarala podporné služby na rok 2024 s úsporou € 15 mil.

SPP informuje o cenách za dodávku energie v roku 2024

Pozitívny výsledok hospodárenia štátneho SEPS-u

SPP – distribúcia spolu s partnermi podporí nákup nového kotla sumou do výšky 600 EUR

Ponuky

Voľné pozície v NET4GAS

Career at UNFCCC

Job openings at IEA

Späť na zoznam rozhovorov

Okrem piva či kofoly si už môžete nechať načapovať aj drogériu

Aj mladým ľuďom záleží na životnom prostredí a dokážu priniesť nápady, ktoré šetria prírodné zdroje, sú ekologické a trvalo udržateľné. Dôkazom toho je aj myšlienka čapovanej drogérie. Áno, počujete správne, dnes sa nečapuje už len pivo či kofola, ale aj drogéria a vďaka tomuto konceptu sa ušetrí výrazné množstvo plastových fliaš. Záleží aj vám na životnom prostredí? Ak áno, tak sa môžete inšpirovať a vymyslieť ešte niečo lepšie, prevratnejšie a ekologickejšie. Nech sa páči, viac sa už dozviete v rozhovore s majiteľom predajne čapovanej drogérie Ecoterra.

1. Kto ste? Prosím predstavte sa naším čitateľom?

Sme mladý start - up a z nudy radi vymýšľame nové veci a projekty (úsmev). Hľadáme príležitosti a diery na trhu a keďže máme pozitívny vzťah k životnému prostrediu, snažíme sa tam zakomponovať prvky ekologickosti. Takto nachádzame riešenia, ktoré sú šetrné k životnému prostrediu a zároveň pomáhajú ľuďom.

2. Je obdivuhodné, že mladí ľudia myslia aj na životné prostredie a prichádzajú s takými nápadmi. Ako vznikol tento koncept čapovanej drogérie? Čo Vás inšpirovalo?

Hlavným dôvodom bol a stále je fakt nadmernej produkcie odpadu, predovšetkým nerozložiteľného plastu. Sám som otrávený z toho koľko plastov vyprodukujem a častokrát zbytočne. Koncept čapovanej drogérie nie je úplne nóvum, ktoré by sme vynašli my, ale keďže napomáha výrazne znížiť množstvo plastov v oblasti drogérie, kozmetiky, rozhodli sme sa ho prostredníctvom nášho podnikania podporiť, rozšíriť a priniesť ľuďom. Snáď to zákazníci ocenia a takto tiež prispejú k trvalo udržateľnému rozvoju. Ak sa nám tento koncept osvedčí a bude pozitívne prijatý zo strany zákazníkov, plánujeme časť sumy za každé predané kg/l darovať na výsadbu stromčekov.

3. Aký je rozdiel medzi touto čapovanou drogériou a tou, ktorú bežne dostať v obchodoch? Čím je lepšia?

V prvom rade uvediem, že v predaji máme dve značky od talianskeho výrobcu a marockého. Sú to Ecoterra a Biolu. Drogéria, ktorú ponúkame je vyrobená z rastlinných surovín, preto je zdraviu nezávadná, ľahko rozložiteľná v prírode. Obsahuje látky, ktoré neiritujú, nespôsobujú alergie a je vyrobená v súlade so zásadami trvalo udržateľného hospodárstva. Produkty Ecoterra sú 90 % biodegradovateľné, neobsahujú chlór, fosfáty, živočíšne enzýmy, kozmetika nie je testovaná na zvieratách. 10 % tvorí detergent, ktorým je čistič (môže ním byť aj voda). Biolu je 100 % biodegradovateľná, tiež neobsahujúca fosfáty, chlór, parabény, živočíšne enzýmy, syntetické polyméry, silikón a ďalšie látky, ktoré by mohli spôsobovať alergie. O vlastnostiach drogérie máme samozrejme certifikáty. Okrem toho je táto drogéria vysoko koncentrovaná, hustá, na jedno použitie sa odporúča 50 – 80 ml prípravku, ale z vlastných skúsenosti aj referencií od zákazníkov vieme, že stačí aj menšie množstvo. Kozmetika je bio, ale aj cenovo výhodnejšia v porovnaní s bežne dostupnou v obchode, kde zakaždým platíte aj za obal, reklamu a ešte jej miniete viac. To, že je nezávadná mám aj osobne vyskúšané, doma som urobil pokus a zalieval som ňou kvety. Dodnes žijú a pekne kvitnú (úsmev).

4. To znie naozaj dobre a „zdravo“, snáď sme ľudí teraz inšpirovali k nákupu (úsmev). Ako to u vás funguje a čo považujete za pridanú hodnotu tohto projektu?

Za pridanú hodnotu považujeme práve podporu myšlienky trvalo udržateľného rozvoja a ochranu životného prostredia. Týmto projektom sa snažíme minimalizovať plasty, ktoré sú ťažko rozložiteľné a produkujeme ich strašne veľa. Žijeme v dobe, ktorú môžeme doslova môžeme nazvať „plastová“, pretože číhajú všade naokolo. Plast vzniká chemickým procesom a pri jeho výrobe sa spotrebuje veľa energie, materiálov a produkujú sa emisie. Na Slovensku sa vyhodí cca 1000 kg plastu v priemere za 5 minút. Podiel recyklácie je stále veľmi nízky, malé množstvo ide na energetické zhodnotenie, čo je veľká škoda, pretože z odpadu je možné opätovne vyrobiť ďalšie produkty alebo energiu. Buď sa spaľujú v spaľovni alebo sa na skládke rozkladajú xy rokov, znečisťujú pôdu, vodu, ovzdušia. Práve táto skutočnosť mňa osobne veľmi mrzí a naším podnikaním sa snažíme ukázať ľuďom možnosti na minimalizáciu plastov.

Náš koncept je založený na tom, že prídete s vlastnou fľašou od kozmetiky (nie potravinovou, do tej nečapujeme) a načapujeme vám vami vybraný produkt. V predaji máme na zakúpenie aj samotné fľaše, ktoré sú pevné, odolné a používajú sa opakovane (60 – 70 krát). Pointa je teda využívať plastové fľaše opakovanie, nie jedenkrát. Vďaka tejto myšlienke sa nám za obdobie dvoch rokov podarilo ušetriť zhruba 2400 plastových fliaš, tým pádom aj veľké množstvo CO2 emisií, odpadu, energie potrebnej na výrobu plastu. Existuje štatistika, ktorá hovorí o tom, že pri čísle 10.000 obalov ušetríte planétu minimálne o 652 kg plastového odpadu, 350 kg papierového odpadu, 1675 kg emisií CO2 a minimálne 25 MW elektrickej energie. To nie sú zanedbateľné čísla.

5. To máte pravdu, že to nie sú zanedbateľné čísla. Akákoľvek snaha v boji o zlepšenie kvality životného prostredia sa počíta a tobôž, keď ide o minimalizáciu plastov, ktoré sú doslova nočnou morou tejto planéty. Poďme ďalej, aké produkty máte v predaji a aké sú reakcie zákazníkov?

V predaji máme dosť široké spektrum produktov, tak dekoratívnej ako a čistiacej kozmetiky. Počnúc vlasovou, telovou kozmetikou, relaxačnou, kozmetikou pre deti. Čo sa týka čistiacich prostriedkov, tam ponúkame v podstate všetko na čistenie do kuchyne, kúpeľne a WC. Navštívte nás a uvidíte (úsmev). Reakcie zákazníkov sú pozitívne, oceňujú to, že sa im doma nehromadia plasty, kozmetika im príjemné vonia a tiež vyzdvihujú fakt, že je vysoko koncentrovaná a je treba jej použiť menej. Našimi zákazníkmi sú bežné domácnosti, ale aj väčšie prevádzky ako hotely, nemocnice, upratovacie firmy, kaderníctva. Napríklad práve z oblasti zdravotníctva máme obzvlášť pozitívnu spätnú väzbu, keďže ide o zdraviu nezávadnú kozmetiku, nespôsobujúcu alergie. Práve tam, nám pani upratovačka potvrdila tento fakt, pretože to porovnala s drogériou, ktorú používali predtým a spôsobovala jej alergickú reakciu.

6. Dobré veci je potrebné šíriť ďalej, plánujete sa aj vy rozšíriť? Máte v talóne ďalšie projekty?

Za necelé dva mesiace plánujeme otvoriť pobočku v Bratislave. Tiež sa otvorili pobočky v Banskej Bystrici a v Nových Zámkoch, takže už aj v týchto mestách je možné čapovať drogériu. Naším najbližším plánom sú upratovacie eko služby, založené práve na využívaní eko čapovanej drogérie. V talóne máme aj ďalšie projekty, ale to si zatiaľ nechám pre seba.

7. Čo by ste odkázali naším čitateľom?

V prvom rade to, aby im záležalo na životnom prostredí, v ktorom žijú a sú jeho súčasťou. Aby vystúpili zo svojej komfortnej zóny a aj takto podporili myšlienky minimalizácie plastu, odpadov a prispeli k trvalo udržateľnému rozvoju. A nezanedbateľným bonusom bude aj prírodná kozmetika a drogéria, ktorú budú používať. Príďte k nám a neoľutujete to! (úsmev).

S majiteľom čapovanej drogérie sa zhovárala Michaela Badidová.





Všetky práva k webovej stránke, príspevkom a fotografiám sú vyhradené. Copyright © EpV, s.r.o., 2014-2023 | Designed & Programmed by Richard Haríň

Prehliadaním webu vyjadrujete súhlas s používaním cookies, vďaka ktorým vylepšujeme naše služby. Viac info nájdete vo VOP. Logo na stiahnutie.